З переобладнання круїзних пасажирських суден на формування приміщень для пасажирів і екіпажу

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.Г. Єгоров

Анотація

Незважаючи на збільшення кількості модернізацій, ще не всі працюючі річкові круїзні пасажирські судна (РКПС) приведені під сучасні поняття круїзу. Тому при розробці проектів модернізації, та й нових РКПС, вкрай важливо мати уявлення про реальну ситуацію з пасажирськими каютами і загальними приміщеннями. Будь-яка модернізація або конверсія РКПС, за умови відсутності проблем з технічним станом судна, проводиться з метою підвищення комфортабельності. На таких суднах підвищення комфортабельності і приведення до сучасних стандартів обслуговування досягається за рахунок зменшення пасажиромісткості, на відміну від морських круїзних пасажирських суден і лайнерів, для яких, в більшості своїй, можлива зміна габаритних розмірень. При цьому також змінюються розподіл площ і компонування приміщень. Збільшується питома площа кают з 2,0-4,5 м 2 /чол до 9,0-12,0 м 2 /чол, питома площа загальних приміщень з 4,5-9,0 м 2 /чол до 11,5-16,0 м 2 /чол. Збільшується також кількість екіпажу та обслуговуючого персоналу на одного пасажира до 0,51, що підвищує рівень обслуговування на борту. Як об’єкти для дослідження обрані найбільш відповідні для модернізацій судна з першої (судна проектів 785, 26-37, 588, 305, 646, 860) і другої (проекти 301, 302, Q-040, Q-056, Q-065, 92-016) груп РКПС. Залежності, отримані при виконанні роботи, дозволять спростити процес проектування на початкових стадіях проектування, в тому числі, при виконанні проектних робіт з модернізації і конверсії РКПС.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Єгоров, О. (2020). З переобладнання круїзних пасажирських суден на формування приміщень для пасажирів і екіпажу. Вісник Одеського національного морського університету, (61), 29-54. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2020-1-29-54
Розділ
Проектування суден
Біографія автора

О.Г. Єгоров, Морське інженерне бюро, м. Одеса

к.т.н., ст. наук. співпрацівник

Посилання

1. Egorov A.G. (2018). Rechnye kruiznye passazhirskie suda: innovacionnye resheniya i ikh primenimost pri konversii [River cruise passenger ships: innovative solutions and their applicability in conversion works]. Visnuk ONMU (Reporter of Odessa National Maritime University), 4 (57), 23-52 [in Russian].
2. Egorov G.V., Egorov A.G. (2015). Issledovanie nadezhnosti i riska ekspluatacii otechestvennykh rechnykh kruiznykh passazhirskikh sudov [Research of reliability and risk operation of native river cruise passenger ships]. Nauch.-tekhn. sb. Rossijskogo Morskogo Registra Sudohodstva (Sc-Tech. Collection book of Russian Maritime Register of Shipping), 38/39, 22-35 [in Russian].
3. Egorov A.G. (2019). Otechestvennye kruiznye passazhirskie suda: sostoyanie i prognoz [Native cruise passenger ships: condition and prognosis]. Materialy X mezhdun. nauchno-tekhn. konf. «Innova-tsii v sudostroenii i okeanotekhnike» (Proceedings of X international ScTech. conference «Innovations in shipbuilding and ocean technique»). Nikolayev, 104-106 [in Russian].
4. Mathisen O. (2019). Cruise Industry News: 2020 European River Cruise Market. Special report. New York, 114 p.
5. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2019). Market Observation for inland navigation in Europe. Annual report. Strasbourg, 176 p.
6. Payne S.M. (2019). Designing Passenger Ships // Keynote lecture of the Intern. Conf. «Design & Operation of Passenger Ships». London, Royal Institution of Naval Architects, 68 slides (ppt format presentation).
7. (1998). Lloyd Werft in major NCL fleet lengthening programme // Shiprepair & Conversion Technology. London (UK): Royal Institute of Naval Architects, 22-24.
8. (2019). Cruise Ship Repairs and Refits (Feature 3) // Shiprepair & Maintenance. London (UK): Royal Institute of Naval Architects, 28- 35.
9. Egorov G.V., Egorov A.G. (2019). Analiz zakonomernostej spisa-niya rechnykh kruiznykh sudov i prognoz sostava rechnogo flota s opredeleniem naibolee vostrebovannykh tipov sudov dlya konversii i modernizacii [Analysis of trends of decommissioning of river cruise vessels and prognosis of structure of river fleet with definition of most demanded types of vessels for conversion and modernization]. Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 1 (69), 21-27 [in Russian].
10. «Thurgau Travel» cruise company website. Retrieved from: https:// www.thurgautravel.ch/ (access date 22.11.2019).
11. «Mosturflot» cruise company website. Retrieved from: https:// www.mosturflot.ru/post?id=29188 (access date 22.11.2019).