Сучасний стан європейського річкового пасажирського флоту і круїзів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.Г. Єгоров

Анотація

Виконано дослідження європейського ринку річкових круїзів, проаналізовано флот річкових круїзних пасажирських суден. Європейському річковому круїзному ринку властиве чітко виражене зростання. З 2013 року відбувається збільшення числа круїзів, перш за все, за рахунок американських туристів. У 2018 році на річкових круїзних пасажирських суднах (РКПС) було перевезено 1,64 млн. пасажирів, на 14,6 % більше, ніж роком раніше. Значно збільшився попит на європейські круїзи у туристів з Азії, Росії, Скандинавії і Східної Європи, Великобританії та Ірландії. Змінюється вікова структура пасажирів і підвищується попит на дорогі круїзи. Більше половини всього пасажиропотоку на європейських внутрішніх водних шляхах (ВВШ) доводиться на Швейцарію, Німеччину і Францію. Практично половина всіх європейських РКПС (43 % або 153 од.) працює під швейцарським прапором. 70 % всього європейського флоту (253 судна) зосереджено в системі Дунай-Майн-Рейн. У минулому році було здано 20 суден, за попередніми оцінками в цьому році буде запущено в роботу також не менше 20 суден. Пік будівництва був в 2014 році (31 судно за рік). У 2019 році було здано перше на європейських ВВШ трьохпалубне 196 пасажирське РКПС «AmaMagna» круїзної компанії «AmaWaterways» з габаритною довжиною 135,0 м, шириною 22 м. У 2021 році буде здано перше європейське чотирьохпалубне РКПС «A-ROSA E-motion» на електрорусі для круїзної компанії «A-ROSA», розраховане на 280 пасажирів. Довжина судна 135,0 м, ширина – 17,7 м, осадка – 1,7 м. Продовжує розвиватися напрямок диверсифікації європейських річкових круїзів. З'явилися річкові круїзи з короткостроковими виходами на морські ділянки. Проаналізовано також групу невеликих європейських РКПС пасажиромісткістю 10-40 осіб (європейські оператори називають їх «баржами-готелями»).

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Єгоров, О. (2021). Сучасний стан європейського річкового пасажирського флоту і круїзів. Вісник Одеського національного морського університету, (64), 34-59. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2021-1-34-59
Розділ
Теорія і проектування суден
Біографія автора

О.Г. Єгоров, Морське інженерне бюро, м. Одеса

к.т.н., ст. наук. співпрацівник

Посилання

1. «CruiseMapper» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.cruisemapper.com/news/7612-us-river-linespush-back-plans-resume-cruises (access date 14.07.2020).
2. Egorov, G.V. (2012). Analiz opyta evropeyskikh rechnykh kruizov i ego vliyaniye na novoye pokoleniye otechestvennykh passazhirskikh sudov [Analysis of the experience of European river cruises and its impact on a new generation of domestic passenger ships]. Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 3 (43), 23-28 [in Russian].
3. «CruiseInform» website. [Electronic source]. – Retrieved from: http://cruiseinform.ru/news/places/180620201/ (access date 14.07.2020).
4. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2020). Market Observation for inland navigation in Europe. Market Insight 2020. – Strasbourg, 53 p.
5. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2019) Market Observation for inland navigation in Europe. Annual report 2019. – Strasbourg, 176 p
6. Egorov, A.G. (2019). Opredeleniye fakticheskoy passazhirovmestimosti otechestvennykh rechnykh kruiznykh passazhirskikh sudov s prognozom do 2030 goda [Determination of the actual passenger capacity of domestic river cruise passenger ships with a forecast up to 2030]// Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 4 (72), 7-11 [in Russian].
7. Mathisen O. (2019). Cruise Industry News: 2020 European River Cruise Market. Special report. New York, 114 p.
8. «VikingRiverCruises» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.vikingrivercruises.com/ ships/ longships/ index. html (access date 14.07.2020).
9. «CruiseMapper» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.cruisemapper.com/news/5953-viking-launch-4-newseine-ships (access date 14.07.2020).
10. «Scylla» website. [Electronic source]. – Режим доступа: https://scylla.ch/en/ships (access date 14.07.2020).
11. «AvalonWaterways» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.avalonwaterways.com/river-cruise-ships/ avalon-view/ (access date 14.07.2020).
12. «AmaWaterways» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.amawaterways.com/ships/amasiena-river-cruise-ship/ itineraries/2020 (access date 14.07.2020).
13. «NickoCruises» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.nicko-cruises.de/en/fleet/ship/nickospirit/ (access date 14.07.2020).
14. «LueftnerCruises» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.lueftner-cruises.com/en/our-amadeus-fleet/ms-amadeus-imperial.html (access date 14.07.2020).
15. UNECE Inland Transport Committee. (2017). ECE/ TRANS/ SC.3/144/Rev.3. Inventory of main standards and parame-ters of the E waterway network («Blue book»). – United Nations, New York and Geneva. – 110 p. (in Russian).
16. «AmaWaterways» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.amawaterways.com/ships/amamagna-river-cruiseship (access date 14.07.2020).
17. «MarineTraffic» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:5780707/ #forward (access date 14.07.2020).
18. «ArosaCruises» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.arosa-cruises.com/river-cruises/a-rosa-fleet/a-rosaemotion-ship.html (access date 14.07.2020).
19. «CruiseMapper» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.cruisemapper.com/ships/Arosa-Emotion-1613 (access date 14.07.2020).
20. Zverkhovskyi, O., De Jong, J.S. (2020). DAMEN air cavity system of sustainable passenger ships // Proceedings of the Intern. Conf. «Sustainable and Safe Passenger Ships». – Athens (Greece): Royal Institution of Naval Architects & Hellenic Institute of Marine Technology, 65-70.
21. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2018). Market Observation for inland navigation in Europe. Market Report 2014-2017: Main features and trends of the European Inland Waterway Transport sector. – Strasbourg, 75 p.
22. Egorov, A.G. (2020). Osobennosti komponovki passazhirskogo i sluzhebnogo blokov na rechnykh kruiznykh passazhirskikh sudakh s uchetom modernizatsiy i konversiy [Features of design of the passenger and service zones on river cruise passenger ships with taking into account modernizations and conversions]. Trudy Krylovskogo gosudarstvennogo nauchnogo tsentra (Proceedings of Krylov State Research Center), Special Volume 1, 154-163 [in Russian].
23. Egorov, A.G. (2018). Rechnye kruiznye passazhirskie suda: innovacionnye resheniya i ikh primenimost pri konversii [River cruise passenger ships: innovative solutions and their applicability in conversion works] // Visnuk ONMU (Reporter of Odessa National Maritime University), 4 (57), 23-52 [in Russian].
24. «CroisiEurope» website. [Electronic source]. – Retrieved from:https://www.croisieuroperivercruises.com/destination/francecruises (access date 14.07.2020).
25. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2020). Market Observation for inland navigation in Europe. Thematic report: river-sea transport in Europe. – Strasbourg. – 109 p.
26. (2018). Arrêté du 2 octobre 2018 relatif au classement des zones de navigation des bateaux de commerce, des bateaux de plaisance et engins flottants et aux compléments ou allégements des prescriptions techniques applicables sur certaines de ces zones de navigation. NOR: TRAT1811009A, Version consolidée au 07 octobre 2018, 71 p (in French). Retrieved from: https://www. legifrance.gouv.fr/eli/arrete/2018/10/2/TRAT1811009A/jo/texte (access date 14.07.2020).
27. PIANC Maritime Navigation Commission & Inland Navigation Commission Expert Group. (2013). Direct Access to Maritime Ports by Adapted Inland Waterway Vessels. Report. № 118. 28. «AmaWaterways» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.amawaterways.com/destination/europe-river-cruises/ 2021/paris-normandy (access date 14.07.2020).
29. Vantorre, M., Eloot, K., Geerts, S. (2013). Inland vessels at sea: a useful contradiction to solve missing links in waterway systems. Smart rivers 2013. Paper 25. Liege & Maastricht, 9 p.
30. «CruiseTradeNews» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.cruisetradenews.com/avalon-waterwaysexpands-2021-europe-river-cruise-collection/ (access date 14.07.2020).
31. «VikingRiverCruises» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.vikingrivercruises.com/cruise-destinations/ ocean-river-voyages/index.html (access date 14.07.2020).
32. «CroisiEurope» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.croisieuroperivercruises.com/destination/bargescanals-france (access date 14.07.2020).
33. «BoatBikeTours» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://boatbiketours.com/tours/country/netherlands/ (access date 14.07.2020).
34. «EuropeanWaterways» website. [Electronic source]. – Retrieved from: https://www.europeanwaterways.com/ (access date 14.07.2020).