Модернізація дослідного басейну ОНМУ для дослідження ходових якостей швидкісних суден

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.В. Демідюк
А.Ю. Заєць
Н.Н. Котовська
А.Ф. Онищенко
М.В. Войнович

Анотація

Розглянута задача модернізації існуючого та створення додаткового обладнання дослідного басейну гравітаційного типу (системи Велекампа) для можливості проведення буксирувальних випробувань швидкісних суден, рух яких характеризується динамічною зміною посадки. Запропоновано нову конструкцію підвісу моделі та оптичну систему визначення динамічного диференту. Наведені результати буксирувальних випробувань швидкісного катера з новим обладнанням для реєстрації посадки. Зроблені висновки та рекомендації щодо проведення буксирувальних випробувань швидкісних суден в басейні гравітаційного типу.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Демідюк, О., Заєць, А., Котовська, Н., Онищенко, А., & Войнович, М. (2023). Модернізація дослідного басейну ОНМУ для дослідження ходових якостей швидкісних суден. Вісник Одеського національного морського університету, (68), 66-79. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-1-66-79
Розділ
Теорія і проектування суден
Біографії авторів

О.В. Демідюк, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., завідуючий кафедрою «Теорія і проектування корабля ім. проф. Ю.Л. Воробйова»

А.Ю. Заєць, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Теорія і проектування корабля ім. проф. Ю.Л. Воробйова»

Н.Н. Котовська, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Теорія і проектування корабля ім. проф. Ю.Л. Воробйова»

А.Ф. Онищенко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Теорія і проектування корабля ім. проф. Ю.Л. Воробйова»

М.В. Войнович, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Теорія і проектування корабля ім. проф. Ю.Л. Воробйова»

Посилання

1. Pavlenko G.E. (1956) Soprotivlenie vody dvizheniyu sudna [Resistance of the water to the movement of the ship]. Moscow: Marine Transport (in Russian).
2. Sedov L.I. (1936) Teorija nestacionarnogo glissirovanija i dvizhenija kryla so sbegajushhimi vihrjami [Theory of unsteady gliding and wing motion with runaway vortices]. Trudy CAGI [Proceedings of the Central Aerohydrodynamic Institute], 252, 1-39 (in Russian).
3. Egorov I.T., Sokolov V.T. (1965). Gidrodinamika bystrohodnyh sudov [Hydrodynamics of high-speed ships]. Leningrad: Shipbuilding (in Russian).
4. ITTC, ITTC Recommended Procedures and Guideline, Procedure 7.5-02-02-01, Revision 01, 2002. http://ittc.sname.org/documents.htm.
5. JOSE MARIA PEREZ-MACIAS MARTIN. Estimating wetted area of a modelhull from a set of camera images, using NURBS curves and surfaces. M. Sc. Thesis EX051/ 2009 Department of Signals and Systems. Division of Biomedical Engineering. Image Analysis Group. CHALMERS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, Göteborg, Sweden 2009.
6. Demidjuk A.V. (2012). Modernizacija sistemy izmerenij opytovogo bassejna ONMU [Upgrading the measurement system of the Odessa National Maritime University towing tank] Vіsnik ONMU [Reporter of Odessa National Maritime University], 34, 67-76 (in Russian).
7. Demidiuk A.V., Kosoy M.B. (2015). Evaluation method of friction of gravitational type towing tank towing system. Vіsnik ONMU [Reporter of Odessa National Maritime University], 45, 117-129 (in English).
8. Egorov, I.T., Bun'kov M.M., Sadovnikov Ju.M. (1978) Hodkost' i morehodnost' glissirujushhih sudov [Sailability and seaworthiness of planning vessels]. Leningrad: Shipbuilding (in Russian).
9. Bun'kov M.M. (1969) Vlijanie osnovnyh parametrov korpusa na prodol'nuju ustojchivost' dvizhenija glissirujushhih katerov [Influence of basic hull parameters on the longitudinal stability of gliding boats]. Materialy po obmenu opytom [Materials for sharing experiences]. Leningrad: Vol. 124 (in Russian).
10. Blount, D.L., Clement, E.P. Resistance tests of a systematic series of planning hull forms // SNAME 71. − 1963. − P. 491-579.